اولین سیم کارت های اعتباری

اولین سیم کارت های اعتباری

سیم کارت اعتباری تکنولوژی جدید برای افرادی بود که فقط می توانستند سیم کارت های دائمی با پرداخت هزینه های ماهانه داشته باشد. در سال ۸۳ اپراتور تالیا با همکاری شرکت زیمنس و استفاده از تجهیزات آن برای اولین بار شروع کننده

اولین سیم کارت اعتباری در ایران

اولین سیم کارت همراه اول در سال 1373 وارد ایران شد و این اپراتور از جمله اپراتورهای اولیه ای می باشد که در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است. واین اپراتور اولین سیم کارت ایران را وارد و به بازار عرضه کرد. خرید اولین سیم کارت همراه اول نامشخص بوده و نمی توان به طور دقیق گفت چه کسی اولین سیم کارت را خریداری کرد.

سیم کارت اعتباری تکنولوژی جدید برای افرادی بود که فقط می توانستند سیم کارت های دائمی با پرداخت هزینه های ماهانه داشته باشد. در سال ۸۳ اپراتور تالیا با همکاری شرکت زیمنس و استفاده از تجهیزات آن برای اولین بار شروع کننده شبکه سیم کارت های اعتباری در ایران بود. بعد از مدت ها اپراتور های دیگر از این قابلیت برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده کردند. موبایل بهبودی، با سابقه طولانی و آشنایی به انواع امور مربوط به موبایل و سیم کارت افراد را برای آشنایی بیشتر و بهتر با این قابلیت ها راهنمایی می کند.

برخلاف تصور بسیاری از افراد اولین اپراتور سیم کارت اعتباری در ایران مجموعه تالیا می باشد، این مجموعه یکی از مجموعه های معتبری می باشد که در حوزه خرید سیم کارت های اعتباری فعالیت دارد و از جمله اولین اپراتوری که سیم کارت اعتباری را در ایران عرضه کرد. بنابراین این مجموعه اولین اپراتور سیم کارت اعتباری در ایران می باشد و گزینه ای عالی برای خرید سیم کارت برای اولین بار است.

تاریخچه سیم کارت در ایران

در دهه هفتاد بود که پای تکنولوژی به ایران باز شد و خرید موبایل و سیم کارت بین مردم رواج پیدا کرد، اولین پیش شماره موبایل تهران مشخص نمی باشد اما بسیاری از افراد اعتقاد دارند پیش شماره 0912 بود که برای اولین بار به بازار عرضه شد. قیمت اولین سیم کارت در ایران بسیار بالا بود و موبایل و سیم کارت با یکدیگر به فروش می رسیدند.

اولین خط موبایل در ایران از جمله سیم کارت هایی می باشد که از سمت همراه اول ارائه شده است و اپراتور همراه اول از جمله اولین اپراتور ایران می باشد که در حوزه ارائه سیم کارت در ایران فعالیت دارد. قیمت اولین خط موبایل در ایران در آن زمان به قیمت 450 هزار تومان ارزه شده است و این سیم کارت در دسته اولین شماره موبایل در ایران قرار دارد. در مقابل اولین سیم کارت ایرانسل به قیمت بسیار بالاتر به فروش رسیده است و اولین خط ایرانسل 09366000000 می باشد. این سیم کارت یکی از سیم کارت های اعتباری می باشد که می توانید در دسته انواع سیم کارت در ایران قرار داد.

سیم کارت های اعتباری همراه اول یکی از گزینه های عالی می باشد که برای استفاده شخصی می توانید آن را انتخاب کنید.

هزینه مکالمه در سیم کارت های اعتباری چگونه مشخص می شود؟

در ابتدای امر شروع کار سیم کارت های اعتباری، بر طبق منطقه و محدوده ای که سیم کارت ثبت شده بود و زمان تماس گرفتن (در ساعات مختلف متفاوت شبانه روز) و مدت زمان تماس (مدت زمانی که تماس انجام می شد) و مقصد تماس، هزینه های تماس محاسبه می گردید.

ساعت های اوج مصرف که از ۸ صبح تا ۹ شب در نظر گرفته شده بود، هزینه های تماس بیشتر بوده و در روزهای تعطیل و از ۲۱ تا ۸ ساعت های کم تراکم محسوب می گردید. این نوع از سیمکارت ها از ارزش بسیاری برخوردار نیستند و گزینه بهتر برای خرید سیم کارت را می توان سیم کارت های کد 1 دانست.

هزینه های تماس سیم کارت اعتباری 

اگر اپراتور مخاطب با اپراتور گیرنده تماس گیرنده یکسان باشد، هزینه تماس کمتر خواهد بود از طرف دیگر تماس با اپراتورهای دیگر هزینه بیشتر نسبت به تماس با تلفن ثابت دارد. برای دیگر پیش شماره ها این موضوع تفاوتی ایجاد نمی کند و یکی از علت هایی که افراد خرید سیم کارت دائمی همراه اول انجام میدهند این می باشد. این نوع از سیم کارت ها را می توانید پس از خرید با کد های فعال سازی، فعال سازی سیم کارت انجام دهید.

محدوده تماس سیم کارت اعتباری 

به طور مثال اگر فرد تماس گیرنده در تهران و مخاطب در اصفهان باشد، هزینه تماس به نسبت فردی که از تهران به خوزستان تماس گرفته است، کمتر خواهد بود. زیرا بنا به پالس ارسالی هزینه های مکالمه تعیین می گردد. برای سیم کارت های 0912 با سیم کارت های کد 2 و کد 1 این موضوع برقرار نمی باشد.

اپراتور های سیم کارت اعتباری 

بعد از گذشته مدت اندکی، اپراتور های دیگر تصمیم به اضافه کردن خدماتی مانند تالیا گرفتند، تا به مشترکین خود خدمات بیشتری بدهند. 
پس از آن، سیم کارت های اعتباری با انواع پیش شماره در همراه اول و در ایرانسل با هزینه های پایین تر نسبت به سیم کارت های دائمی قابل تهیه بوده است. خرید سیم کارت همراه اول برای اولین بار می تواند یکی از گزینه هایی باشد که برای سیم کارت های ایران انتخاب کنید. برای خرید سیم کارت اعتباری همراه اول می توانید از کد خرید شارژ اعتباری همراه اول استفاده کنید.

در اپراتور های مختلف چگونه می شود سیم کارت را شارژ کرد؟

  1. تالیا: ابتدا با شماره گیری ستاره ۱۴۰ ستاره رمز دریافتی و در آخر کلید مربع و تماس، سیم کارت مورد نظر شارژ می گردد. که این رمز می‌تواند دارای اعتبار های متفاوت باشد.
  2. ایرانسل: برای خرید شارژ می توان از طریق "ایرانسل من" و یا شماره گیری کد دستوری #140*رمز
  3. شارژ سیم کارت اعتباری در همراه اول
سیم کارت های اعتباری همراه اول یکی از سیم کارت هایی می باشد که افرادآن ها را برای استفاده شخصی باید از آن استفاده کنید.

برای شارژ سیم کارت 

  • با کد دستوری: #1* را بگیرید 
  • از طریق همراه من (که از طریق سایت همراه اول و یا پلی استور و یا بازار قابل دانلود است می توانید این برنامه را دانلود کنید)

خرید اعتبار سیم کارت اعتباری با استفاده از کدهای دستوری

  • *#1  
  • 780#*

با استفاده از دو کد فوق، علاوه بر خرید شارژ برای سیم کارت به شما شانس برنده شدن در قرعه کشی های متفاوت را خواهد داد.

اپراتور هایی که سیم کارت اعتباری دارد

  • اپراتوز همراه اول: که در سال ۱۳۷۲ اولین شبکه تلفن همراه را در ایران آغاز کرد.
  • اپراتور ایرانسل: که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز نموده و ابتدا از شهر های بزرگ و سپس به تمام ایران شبکه خود را پوشش دهی کرد.
  • رایتل: در سال ۸۶ آغاز به کار کرده و در سال ۹۰ کار خود را شروع نمود و با ارائه خدمات مانند سرعت بیشتر در اینترنت و کیفیت بهتر در مکالمات، خود را از همراه اول و ایرانسل متمایز نمود.
  • تالیا: نیز جزء اولین اپراتور هایی می باشد که فعالیت خود را در زمینه فروش سیم کارت های اعتباری در ایران آغاز نمود.

خرید سیم کارت اعتباری 

گاهی اوقات ممکن است پوشش دهی شبکه برای بعضی از نقاط ایران برای یک اپراتور مناسب نباشد و یا گاهی اوقات بعضی از شرکت ها برای یکپارچه بودن سیستم کاری از افراد می خواهند که سیم کارت متفاوت تهیه کنند، با خرید سیم کارت های اعتباری می توانید از قابلیت با قیمت پایین تری استفاده نمایند.  البته این نکته قابل ذکر است که بعد از خرید سیم کارت اعتباری می توان آن را به سیم کارت دائمی تبدیل نمود. برای دریافت مشاوره در زمینه انواع سیم کارت می توانید به موبایل بهبودی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید نظر 2
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}
آرشا
یه مدتی بود می خواستم راجب تاریخچه سیم کارت تو ایران بدونم، جالب بود وبلاگتون
رها
قطعا خرید سیم کارت دائمی 0912 از بهبودی موبایل ارزون تر نداریم.
مطالب مرتبط
اولین سیم کارت بازیافتی جهان توسط شرکت honest تولید شد
1402/05/16
اولین سیم کارت بازیافتی جهان توسط شرکت honest تولید شد
هانست موبایل (Honest Mobile) یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات سیم کارت، برای اولین بار در دنیا سیم کارت قا
آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود
1402/05/10
آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود
آیا نمی دانید چه چیزی در سیم کارت ذخیره می شود ؟ این سوال به هیچ وجه برای ما تعجب آور نیست. از این گذشته، اکثر
سیم کارت بین المللی چیست؟
1402/04/17
سیم کارت بین المللی چیست؟
سیم کارت بین المللی، یک نوع سیم کارت است که می‌تواند در کشورهای مختلف جهان استفاده شود. این سیم کارت به کاربر
شرایط اقساط مناسب خود را انتخاب کنید.
0912 106 85 85
اقساط 4 ماهه
4 ماهه
5 ماهه
6 ماهه
7 ماهه
8 ماهه
9 ماهه
10 ماهه
30%
40%
50%
60%
مبلغ سیم کارت:
192.333.000 تومان
پیش پرداخت:
192.000 تومان
مانده:
2.333.000 تومان
درصد سود:
3.5%
سود ماهانه:
مجموع سود:
2.333.000 تومان
تعداد اقساد:
192.333.000 تومان
بهای تمام شده:
192.000 تومان
پرداخت ماهانه:
2.333.000 تومان

شرایط خرید اقساطی سیم کارت

جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .