آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود

آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود

آیا نمی دانید چه چیزی در سیم کارت ذخیره می شود ؟ این سوال به هیچ وجه برای ما تعجب آور نیست. از این گذشته، اکثر ما این تراشه طلایی کوچک پوشیده شده با PVC را در داخل دستگاه خود حمل می کنیم. اما، ما هرگز به توانایی های آن نگاه نمی کنیم. بنابراین، چه چیزی در آنجا ذخیره می شود؟ بیایید به آنچه در داخل سیم کارت ذخیره شده است بپردازیم.

فضای ذخیره سازی سیم کارت چقدر است؟

اولین سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود، میزان فضای ذخیره سازی سیم کارت است. برای پاسخ باید بگوییم بسته به نوع تولید سیم کارت می‌تواند بین 8 کیلوبایت تا 256 کیلوبایت داده را در خود جای داده و حمل کند. نکته این است که بیشتر این فضای ذخیره سازی قبلاً توسط اپراتور گرفته شده است و برای کاربران غیرقابل دسترسی است. در ادامه به موارد ذخیره شده در سیم کارت می‌پردازیم.

وارد کردن سیم کارت در داخل گوشی قدیمی

چه چیزی در سیم کارت ذخیره می‌شود؟

اگر بپرسید چه اطلاعاتی روی سیم‌کارت وجود دارد، باید بگوییم سیم‌کارت داده‌های مختص کاربر تلفن از جمله شماره تلفن، و همچنین اقدامات ایمنی مانند پین و شماره‌های مربوط به ارائه‌دهنده تلفن همراه شما را در خود نگه می‌دارد. همچنین مواردی مانند هویت بین المللی تلفن همراه شما را در خود ذخیره می‌کند. 

شناسه سیم کارت و موقعیت شما در شبکه

هر سیم کارت یک شماره شناسایی شخصی (PIN) یا کلید رفع انسداد شخصی (PUK) منحصر به فرد را در خود ذخیره می‌کند که روی جعبه سیم کارت معمولا چاپ شده است. در  سیم کارت الکترونیکی این اطلاعات بر روی کارت بارکد چاپ شده است.

شماره PIN/PUK هماهنگ با IMSI (هویت بین‌المللی مشترکین تلفن همراه) کار می‌کند. این ترکیب چیزی است که به شما امکان می‌دهد تماس بگیرید، تماس دریافت کنید و پیام‌های متنی را در داخل یا خارج از شبکه بومی خود ارسال کنید. اگر منطقه تحت پوشش اپراتور را ترک کنید، مکان شما همچنان ردیابی می‌شود و به اصطلاح وارد رومینگ می‌شوید. داده‌های سیم‌کارت، از جمله موقعیت مکانی شما، برای ثبت فعالیت‌ها و محاسبه هزینه‌ها استفاده می‌شود و به شرکت مخابراتی اجازه می‌دهد صورت‌حساب دقیق را برای شما ارسال کند.

سیم کارت با قاب سیم کارت که روی گوشی قرار دارد.

کلید احراز هویت (Ki)

این کلید 128 بیتی مانند IMSI فقط برای شبکه‌های GSM کار می‌کند. برای روشن شدن، به شما امکان می‌دهد به داده‌های تلفن همراه (اینترنت) در داخل یا خارج از شبکه اپراتور خود دسترسی داشته باشید.

مخاطبین

هیچ راه دقیقی برای تعیین تعداد مخاطبینی که می‌توان روی یک سیم کارت ذخیره کرد وجود ندارد. این بستگی به نوع کارت، فضای ذخیره سازی رایگان آن، طول نام مخاطبین، اضافه شدن یک عکس، تعداد شماره (یا ایمیل) ذخیره شده در یک ورودی و... دارد. در هر صورت، بهتر است یک نسخه پشتیبان ابری برای این نوع اطلاعات تهیه کنید تا در صورت پاک شدن اطلاعات از سیم کارت، اطلاعات خود را از دست ندهید.

پیامک

پیام‌های متنی (SMS) را می‌توان در سیم کارت ذخیره کرد، اما اغلب در حافظه داخلی دستگاه شما ذخیره می‌شود. البته می‌توانید برخی از آنها را به صورت دستی روی سیم کارت ذخیره کنید. با این حال، همواره بهتر است تعداد آنها را کم نگه داریم تا حافظه سیم کارت پر نشود.

جعبه ابزار سیم کارت

جعبه ابزار سیم کارت دو هدف اصلی دارد. مورد اول به شما امکان می‌دهد وضعیت صورت‌حساب ماهانه خود یا تماس‌های باقی‌مانده، پیامک یا داده‌های تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های اعتباری را بررسی کنید . مورد دوم این است که اپراتورها برای دریافت پول بیشتر از کاربران، خدمات اضافی را به آنها ارائه دهند. 

خارج کردن سیم کارت از گوشی

مشاهده آنچه روی سیم کارت ذخیره شده است

دیگر سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توانم آنچه را که روی سیم کارتم ذخیره شده است ببینم؟ باید بگوییم چند راه مختلف وجود دارد. یکی از گزینه‌ها خرید سیم کارت خوان است که یک قطعه سخت افزاری جداگانه است. سیم کارت خوان می‌تواند اطلاعات سیم کارت شما را به کامپیوتر شما منتقل کند و آن را برای شما قابل مشاهده کند.

در آیفون، می‌توانید روی Settings > Cellular > Cellular Data Option ضربه بزنید تا حساب خود را مشاهده کنید و اطلاعات سیم کارت خود، از جمله نوع حساب را ببینید. همچنین می‌توانید با رفتن به Settings > Sim Applications، ببینید آیا برنامه‌هایی از داده‌های سیم کارت استفاده می‌کنند یا خیر. در اندروید نیز می‌توانید به Settings > About Phone بروید تا وضعیت سیم‌کارت و اطلاعاتی مانند شماره تلفن، اطلاعات رومینگ و موارد دیگر را ببینید.

آیا خروج سیم کارت از گوشی باعث پاک شدن اطلاعات آن می‌شود؟

خیر، با بیرون آوردن سیم کارت، تمام اطلاعات شما حذف نمی شود. همه چیز مهم قبلاً در تلفن شما یا iCloud آیفون ذخیره شده است. همچنین مخاطبین، پیام‌ها همواره در سیم کارت به شرط پر نشدن حافظه ذخیره می‌شود. شما می‌توانید با تعویض گوشی و قرار دادن سیم کارت قبلی، تمام اطلاعات روی سیم خود از جمله شماره تلفن‌ها و پیامک‌های خود را مشاهده کنید.

آیا سیم کارت تصاویر را در خود نگه می‌دارد؟
عکس‌ها روی سیم‌کارت شما ذخیره نمی‌شوند، و این امر باعث می‌شود که اگر تصمیم به تعویض سیم‌کارت خود گرفتید، باید از سیم کارت خود پشتیبان‌گیری کنید. اگر آیفون دارید، آن را در iCloud ذخیره کنید یا اگر اندروید دارید، آن را در کارت SD خود ذخیره کنید.
آیا پیامک‌ها روی سیم کارت ذخیره می‌شوند؟
بله، سیم‌کارت‌ها می‌توانند بخشی از پیام‌های شما را ذخیره کنند (تعداد آن بستگی به میزان ذخیره‌سازی سیم کارت شما دارد). اما به طور کلی، برای تلفن های مدرن، بیشتر پیام های شما در واقع در خود دستگاه یا در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره می شوند.
آیا تاریخچه مرورگر روی سیم کارت ها ذخیره می شود؟
خیر، سیم کارت‌ها تاریخچه مرورگر شما را روی خود نگه نمی‌دارند. فقط مرورگرهای اینترنتی شما، مانند سافاری یا فایرفاکس، چنین اطلاعاتی را در خود نگه می دارند.
آیا سیم کارت مخاطبین را در خود ذخیره می‌کند؟
در گذشته یک سیم کارت می توانست تا 250 مخاطب را در خود جای دهد. با این حال، اکثر تلفن های مدرن مخاطبین شما را در فضای ذخیره سازی ابری یا روی خود دستگاه ذخیره می‌کنند.
دیدگاهتان را بنویسید نظر 3
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}
Arash
اطلاعات راجب ذخیره سازی دیتا در سیم کارت خیلی کامل بود.
کارن
سیم کارت من کلا 100 تا مخاطبو داخلش ذخیره می کرد، بعد اینکه سرچ کردم و این مقاله خوندم فهمیدم به خاطر اینه که عکس های مخاطبینمم تو خودش ذخیره کرده
سامان
سلام مرسی از سایت خوب شکیل و پرمحتواتون می خواستم ببینم اگه کسی سیمکارتشو بفروشه قبلش باید چه اطلاعاتی از سیم کارتشو در گوشی یا کامپیوتر save کنه که در زمان استفاده سیم کارت جدید چیزی رو miss نکرده باشه ( اطلاعاتی از دستش نرفته باشه)
مطالب مرتبط
اولین سیم کارت بازیافتی جهان توسط شرکت honest تولید شد
1402/05/16
اولین سیم کارت بازیافتی جهان توسط شرکت honest تولید شد
هانست موبایل (Honest Mobile) یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات سیم کارت، برای اولین بار در دنیا سیم کارت قا
آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود
1402/05/10
آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود
آیا نمی دانید چه چیزی در سیم کارت ذخیره می شود ؟ این سوال به هیچ وجه برای ما تعجب آور نیست. از این گذشته، اکثر
سیم کارت بین المللی چیست؟
1402/04/17
سیم کارت بین المللی چیست؟
سیم کارت بین المللی، یک نوع سیم کارت است که می‌تواند در کشورهای مختلف جهان استفاده شود. این سیم کارت به کاربر
شرایط اقساط مناسب خود را انتخاب کنید.
0912 106 85 85
اقساط 4 ماهه
4 ماهه
5 ماهه
6 ماهه
7 ماهه
8 ماهه
9 ماهه
10 ماهه
30%
40%
50%
60%
مبلغ سیم کارت:
192.333.000 تومان
پیش پرداخت:
192.000 تومان
مانده:
2.333.000 تومان
درصد سود:
3.5%
سود ماهانه:
مجموع سود:
2.333.000 تومان
تعداد اقساد:
192.333.000 تومان
بهای تمام شده:
192.000 تومان
پرداخت ماهانه:
2.333.000 تومان

شرایط خرید اقساطی سیم کارت

جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .