هک سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟

هک سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟

اخیرا زمزمه‌هایی در زمینه هک سیم کارت و نحوه‌ انجام آن به گوش می‌رسد که خیلی از افراد را نگران کرده است. در این مقاله به شرح کامل هک انواع سیم کارت و نحوه جلوگیری از آن خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه باما همراه باشید.

هک سیم کارت به معنای هرگونه فعالیت غیرمجازی است؛ که باعث ایجاد دسترسی به اطلاعات و ارتباطات مرتبط با یک سیم کارت می شود. به طور کلی، هک سیم کارت از روش‌های نفوذ به موبایل استفاده می‌باشد که می‌تواند شامل برداشت اطلاعات از سیم کارت، تقلب در تراکنش‌های مالی، دسترسی به اطلاعات شخصی و حتی کنترل بر سیم کارت باشد.

روش‌های انجام هک سیم کارت

هک سیم کارت به فرایندی گفته می‌شود که در آن افرادی با استفاده از روش‌های مختلف تلاش می‌کنند به سیم کارت دیگران دسترسی پیدا کنند و از آن به صورت غیرقانونی استفاده کنند. روش‌های مختلفی برای هک سیم کارت وجود دارد که در ادامه به بعضی از آنها خواهیم پرداخت.

هک کردن نام کاربری و پسورد سیم کارت و گوشی موبایل

هک سیم کارت به روش فیشینگ

فیشینگ نوعی حمله سایبری مهندسی شده می باشد. هکر سعی می کند با فرستادن پیامک و ایمیل در پوشش شرکت های معتبر مانند ارگان‌های دولتی شمارا وادار کند تا بر روی لینک خاصی کلیک نمایید. روش فیشینگ انقدر هوشمندانه انجام می شود که کاربر اصلا انتظار هک شدن را ندارد و فکر می کند همه چیز عادی است. سیم کارت و تلفن همراه شما با کلیک برروی لینک مدنظر هک شده و راه برگشتی ندارید.

هک سیم کارت به روش فیشینگ به شکل دیگری نیز انجام می شود. در این شکل هکر سعی می کند به شما پیامک داده و به هر نحوی اطلاعات حساس شمارا در پوشش یک ارگان خاص بگیرد. در این شکل نیز همه چیز خیلی طبیعی انجام می شود و کاربرحتی فکرشم نمی کند که ممکن است هک شده باشد

هک سیم کارت به روش نصب نرم افزار

در هک سیم کارت به روش نصب نرم افزار، هکر در پوشش طراح یک نرم افزار کاربردی و حرفه ای پنهان می شود. او شمارا وادار می کند تا نرم افزار مورد نظر را نصب نموده و اطالاعات کاربری خود از جمله شماره مبایلتان را در آن وارد کنید. در واقع شما با نصب نرم افزار تقریبا هک شده اید و اطلاعات شما در اختیار هکر قرار گرفته است.

استفاده از کد IMEI برای هک سیم کارت

IMEI شماره تعریفی 15 رقمی و منحصر به فردی است که به هر گوشی و سیم کارت تخصیص داده می‌شود. در این روش افراد با استفاده از IMEI سیم کارت، تلاش می‌کنند تا از راه دور به شماره تلفن مرتبط با سیم کارت دسترسی پیدا کنند و با روی آن تماس بگیرند. بعد از برقرار تماس و خواندن کد IMEI، اعتماد شمارا جلب می کنند و به صورت حرفه ای اطلاعات شخصی شمارا می گیرند.

هک سیم کارت و تلفن موبایل با استفاده از کد IMEI

چگونگی پیشگیری از هک سیم کارت و افزایش امنیت آن

برای پیشگیری از هک سیم کارت و افزایش امنیت آن، می‌بایست خیلی جدی به موارد ذیل توجه نمایید.

  • به هیچ عنوان روی لینک های ناشناس کلیک نکنید.
  • نرم افزارهایی که مطمئن نیستند را نصب نکنید.
  • کد IMEI سیم کارت خود را در اختیار کسی قرار ندهید.
  • به شماره‌های ناشناس مخصوصا با کد خارجی جواب ندهید.
  • برای سیم کارت خود پسورد بذارید.
  • قفل سیم کارت خود را فعال نمایید تا بدون ورود رمز کسی به سیم کارت شما دسترسی نداشته باشد.
  • اطلاعات شخصی خود را در هرجایی به اشتراک نگذارید.
  • شماره خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

موارد بالا بخش اصلی راهکارهای افزایش امنیت سیم کارت و جلوگیری از هک شدن آن می باشد. لازم به ذکر است که در صورت دریافت هرگونه پیامک و یا تماس مشکوک سریعا به پلیس سایبری اطلاع داده و از هرگونه اقدام به صورت خودجوش اجتناب نمایید.

چگونه بفهمیم سیم کارتمان هک شده است؟

هک سیم کارت یکی از مشکلات امنیتی تلفن همراه است و در صورتی که سیم کارت شما هک شود، هکر می‌تواند به سرقت اطلاعات و تخلیه حساب‌های بانکی شما بپردازد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر باید به هک شدن سیم کارت خود مشکوک شوید. همچنین اگر حس کردید که گوشی شما شنود می شود، می توانید کد مربوط به شنود تلفن همراه را وارد کرده و بفهمید که تلفن شما شنود می شود یا خیر.

اولین علامت، مشاهده چیزی عجیب در تلفن همراه است. مثلا ارسال پیامک های مشکوک، متوقف شدن غیر منتظره اینترنت خط و یا دیگر تغییرات عجیب.

مورد بعدی مصرف بیش از حد باتری تلفن همراه شما می باشد. اگر متوجه مصرف زیاد و غیر منتظره باطری موبایل خود شدید، می توانید به هک شدن سیم کارت خود مشکوک شوید.

آخرین مورد نیز دریافت اعلان مشکوک از شرکن ارائه دهنده خدمات سیم کارت است. ممکن است با پیام های عجیبی از طرف شرکت ارائه دهنده سیم کارت مواجه شوید که در این مواقع می توانید به هک شدن سیم کارت خود مشکوک شوید.

هک شدن سیم کارت و دسترسی هکر به گوشی

اقدامات لازم در مواقع هک شدن سیم کارت

اگر متوجه شدید که سیم کارت شما هک شده و شخصی به سیم کارت یا گوشی شما دسترسی دارد، بهتر است با خونسردی لازم اقداماتی که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت را انجام دهید.

در صورت مشاهده هریک از علائمی که بالاتر توضیح دادیم، می‌توانید از ارائه دهنده خدمات سیم کارت، درخواست تحقیق و بررسی کنید و در صورت تایید وجود هکر، سیم کارت خود را تعویض کنید و سریعا پلیس را در جریان ماجرا قرار دهید. شاید جالب باشد که بدانید، سیم کارت های همراه اول نسب به سایر شرکت ها امنیت بسیار بالاتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید نظر 2
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}
کوهیار
یه زمانی دوس داشتم هکر شم ولی واقعا انسانی نیست.
افرا
هک سیم کارت به روش فیشینگ واقعا ظلمه دیگ.
مطالب مرتبط
نشانه های هک شدن گوشی همراه
1402/06/22
نشانه های هک شدن گوشی همراه
شاید تا به حال این احساس برایتان به وجود آمده که شاید گوشی من مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و یا با کلیک ب
9 راه برای کاهش مصرف اینترنت موبایل در اندروید و آیفون
1402/05/14
9 راه برای کاهش مصرف اینترنت موبایل در اندروید و آیفون
آیا به دنبال راه‌هایی برای کاهش مصرف داده تلفن خود (اینترنت همراه) هستید؟ به شما پیش نهاد می‌کنیم از 9 روش ساد
نحوه انتقال شارژ از همراه اول، ایرانسل و رایتل
1402/04/27
نحوه انتقال شارژ از همراه اول، ایرانسل و رایتل
آیا تا به حال شرایطی برایتان پیش آمده است که به انتقال شارژ از یک سیم کارت به سیم کارت دیگری فکر کنید؟ بسیاری
شرایط اقساط مناسب خود را انتخاب کنید.
0912 106 85 85
اقساط 4 ماهه
4 ماهه
5 ماهه
6 ماهه
7 ماهه
8 ماهه
9 ماهه
10 ماهه
30%
40%
50%
60%
مبلغ سیم کارت:
192.333.000 تومان
پیش پرداخت:
192.000 تومان
مانده:
2.333.000 تومان
درصد سود:
3.5%
سود ماهانه:
مجموع سود:
2.333.000 تومان
تعداد اقساد:
192.333.000 تومان
بهای تمام شده:
192.000 تومان
پرداخت ماهانه:
2.333.000 تومان

شرایط خرید اقساطی سیم کارت

جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .