تغییر مالکیت سیم کارت

تغییر مالکیت سیم کارت

تغییر مالکیت، از جمله فعالیت های می باشد که مالکان سیم کارت، ممکن است با آن مواجه شوند. به عبارتی، افراد گهگاهی می خواهند سیم کارت خود را به یک شخص دیگر منتقل کنند. یا در طرف مقابل، می خواهند سیم کارتی را از شخص دیگر خریداری نمایند. در چنین شرایطی، باید مالکیت از شخصی به شخص دیگر تغییر پیدا کند.

تغییر مالکیت، از جمله فعالیت های می باشد که مالکان سیم کارت، ممکن است با آن مواجه شوند. به عبارتی، افراد گهگاهی می خواهند سیم کارت خود را به یک شخص دیگر منتقل کنند. یا در طرف مقابل، می خواهند سیم کارتی را از شخص دیگر خریداری نمایند. در چنین شرایطی، باید مالکیت از شخصی به شخص دیگر تغییر پیدا کند. برای بسیاری از افراد، چگونگی این تغییر، نامفهوم و ناآشنا می باشد. در این مقاله می خواهیم با هم بررسی کنیم که شرایط تغییر مالکیت در سیم کارت های همراه اول به چه صورتی می باشد. همچنین می خواهیم بگوییم برای این تغییر، باید چه مدارکی به همراه داشته باشید و به چه مکانی مراجعه نمایید. شما می توانید قبل از آن استعلام مالکیت سیم کارت را انجام دهید. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع می باشید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به مطالب مفید و سودمندی دست پیدا کنید. شما در هنگام خرید سیم کارت های گران قیمت مانند خرید سیم کارت کد 1 باید به این موضوع دقت کنید.

در زمینه انتقال سند مالکیت سیم کارت باید مدارک درست و کامل ارائه شود.

تغییر مالکیت سیم کارت

برای انتقال مالکیت همراه اول، باید به برخی از نکات توجه داشته باشید، در ابتدا بهتر است قوانین انتقال سند مالکیت سیم کارت را بدانید. سیم کارت های اعتباری از جمله سیم کارت هایی می باشند که نیازی به تغییر مالکیت ندارند.

چه شرایطی برای تغییر مالکیت در سیم کارت های همراه اول مورد نیاز است؟

افراد برای اینکه بتوانند تغییر مالکیت در سیم کارت های همراه اول خود را ثبت نمایند، نیازمند برخی از شرایط می باشند. همچنین این افراد باید تعدادی از مدارک شناسایی را با خود به همراه داشته باشند تا این فرآیند، انجام بگیرد. بهتر است پیش از تغییر مالکیت سیم کارت قبض سیم کارت را پرداخت کنید. در زیر به این شرایط و مدارک، اشاره شده است:

  • باید به صورت همزمان، شخص مالک و شخصی که می خواهند مالکیت به نام وی تغییر پیدا کند، حضور داشته باشند. البته در صورتی که یکی از آن دو شخص حضور نداشته باشند، وکیل قانونی آن ها می تواند به جای وی حضور داشته باشد.
  • دو طرف، باید مشخصات و سند تکمیلی را به دقت پر کنند و آن را تنظیم نمایند.
  • پس از تکمیل کردن فرم، باید طرفین اقدام به امضای سند کنند و اثر انگشت خود را نیز ثبت نمایند.
  • فرم تعهدات توسط شخصی که مالک سیم کارت می شود، باید تکمیل شود. همانطور که اشاره شده در صورت عدم حضور وی، وکیل قانونی او می تواند این کار را نیز انجام دهد.
  • مدارکی اعم از اصل کارت ملی به همراه کپی، وکالتنامه قانونی و کپی و ... نیز مورد نیاز است و افراد باید از قبل آن را تهیه کرده و با خود به همراه داشته باشند. نکته ی مهم درباره این موضوع، این می باشد که در صورتی که یکی از طرفین، شخصیت حقوقی باشد، باید روزنامه رسمی شرکت، نامه نماینده شرکت و همچنین کارت ملی وی نیز دریافت شود.
  • در مرحله ی آخر، نیاز به پرداخت هزینه نقل و انتقال می باشد که معمولا از اعتبار سیم کارت، کسر می گردد. 
    البته علاوه بر موارد فوق، آدرس پستی و کد پستی نیز درخواست می شود. همچنین اگر سیم کارت مورد مبادله، دائمی باشد، باید صورتحساب میان دوره ی آن نیز پرداخت شده باشد.
پس از خرید سیم کارت بالافاصله برای انتقال سند مالکیت خود اقدام کنید.

مبلغ تغییر مالکیت

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد، فرآیند تغییر مالکیت سیم کارت های همراه اول، مشتمل هزینه هایی برای انتقال می باشد. این هزینه به صورت خودکار از اعتبار سیم کارت کسر می شود. این هزینه برای سیم کارت های اعتباری معادل 20.000 ریال و برای سیم کارت های دائمی همراه اول، معادل 80.000 ریال می باشد. اگر سیم کارت مورد نظر این مقدار از اعتبار را نداشته باشد، باید با افزایش اعتبار خود، فرآیند انتقال مالکیت را کامل کند.هزینه انتقال مالکیت برای سیم کارت اعتباری 20000 ریال و برای دائمی، 80000 ریال می باشد.

برخی از نکات مهم در هنگام تغییر مالکیت:

  • اگر یکی از طرفین انتقال، به سن قانونی نرسیده باشد، حضور پدر وی الزامی می باشد.
  • اگر یکی از طرفین انتقال، از مهجوریت رنجر میبرد، باید قیم نامه نقل و انتقال اموال را ارائه دهند.
  • اگر سیم کارت تعویض گردد، شخص دریافت کننده می تواند پس از گذشت 20 روز، نسبت به نقل و انتقال آن، اقدام کند.

همانطور که مطالعه کردید، برای تغییر مالکیت در سیم کارت های همراه اول، باید فرآیند و پروسه قانون مندی را طی کنید. لازم به ذکر است که این فرآیند با حضور در فروشگاه ها و ارائه کننده های خدمات همراه اول امکان پذیر می باشد. این فرآیند معمولا برای افرادی که دارای سیم کارت های رند می باشند، بیشتر رخ می دهد. زیرا این افراد به دنبال فروش سیم کارت خود به بالاترین قیمت می باشند و با افزایش قیمت و یافتن خریدار، اقدامات لازم را انجام می دهند. این موضوع برای سیم کارت های گران مثل سیم کارت کد 1 بسیار مهم می باشد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با بهبودی موبایل در تماس باشید. 
در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن رضایت خاطر داشته باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و سودمندی را به شما مخاطبین عزیز، منتقل کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید نظر 0
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}
مطالب مرتبط
اولین سیم کارت بازیافتی جهان توسط شرکت honest تولید شد
1402/05/16
اولین سیم کارت بازیافتی جهان توسط شرکت honest تولید شد
هانست موبایل (Honest Mobile) یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات سیم کارت، برای اولین بار در دنیا سیم کارت قا
آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود
1402/05/10
آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود
آیا نمی دانید چه چیزی در سیم کارت ذخیره می شود ؟ این سوال به هیچ وجه برای ما تعجب آور نیست. از این گذشته، اکثر
سیم کارت بین المللی چیست؟
1402/04/17
سیم کارت بین المللی چیست؟
سیم کارت بین المللی، یک نوع سیم کارت است که می‌تواند در کشورهای مختلف جهان استفاده شود. این سیم کارت به کاربر
شرایط اقساط مناسب خود را انتخاب کنید.
0912 106 85 85
اقساط 4 ماهه
4 ماهه
5 ماهه
6 ماهه
7 ماهه
8 ماهه
9 ماهه
10 ماهه
30%
40%
50%
60%
مبلغ سیم کارت:
192.333.000 تومان
پیش پرداخت:
192.000 تومان
مانده:
2.333.000 تومان
درصد سود:
3.5%
سود ماهانه:
مجموع سود:
2.333.000 تومان
تعداد اقساد:
192.333.000 تومان
بهای تمام شده:
192.000 تومان
پرداخت ماهانه:
2.333.000 تومان

شرایط خرید اقساطی سیم کارت

جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .