هرآنچه که در مورد خرید سیم کارت باید بدانیم

هرآنچه که در مورد خرید سیم کارت باید بدانیم

در خرید سیم کارت به چه نکاتی توجه کنیم؟

پس از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در دو دهه اخیر و روی کار آمدن شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، وضعیت رقابتی بازار باعث تسریع هر چه بیشتر رشد خدمات مربوطه در ایران گردید و در حال حاضر، اپراتورهای مختلفی در داخل کشور مشغول فعالیت هستند که هر یک از لحاظ کمی و کیفی، خدمات متفاوتی را به مشترکین خود ارائه می‌کنند. همین تفاوت خدمات نیز دلیل اصلی تشریح این مقاله خواهد بود؛ چرا که خرید سیم کارت همراه اول می‌تواند از جهات مختلفی با خرید سیم کارت ایرانسل و یا دیگر اپراتورها متفاوت باشد بنابراین آنچه مهم است، این است که بدانیم برای چه هدفی قصد داریم اقدام به خرید سیم کارت کنیم و با توجه به همان اهداف نیز نوع سیم کارت مورد نظر را انتخاب نماییم. به علاوه لازم است تا درباره تعرفه‌ها، طرح‌ها، جشنواره‌ها و تنوع خدمات هر یک از اپراتورها نیز اطلاعات کسب کنیم. به طور کلی در این مقاله هر آنچه در مورد خرید سیم کارت باید بدانیم را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

چرا سیم کارت می‌خریم؟!

در نگاه اول، پاسخ ساده است! چون می‌خواهیم با استفاده از آن، به خدمات ارتباط بی سیم از راه دور دسترسی پیدا کنیم. البته این پاسخی صحیح و کامل است؛ اما موضوع آن است که هنگام خرید سیم کارت، هدف شما از داشتن آن نقش به‌سزایی خواهد داشت. به عنوان مثال چرا گاهی رایتل بهترین گزینه برای شما و گاهی نیز خرید سیم کارت 0912 گزینه برتر خواهد بود؟ یا چرا خرید سیم کارت دائمی را به خرید سیم کارت اعتباری ترجیح می‌دهیم؟ طبیعتاً تفاوت اصلی در کاربرد سیم کارت است و پیش از هر چیز باید بدانید که هدف شما از خرید سیم کارت چیست. بیایید چند کاربرد مختلف سیم کارت را با یکدیگر بررسی نماییم:

برای مکالمات روزمره

این یکی از متداول‌ترین حالات استفاده از سیم کارت است و معمولاً خرید فوری سیم کارت و بدون در نظر گرفتن شماره انجام می‌گیرد. این برای زمانی است که شما برای ارتباطات روزمره خود اعم از تماس تلفنی، پیامک و اینترنت و به طور کلی جهت ارتباط با اطرافیان خود، اقدام به خرید اینترنت خواهید کرد. در چنین شرایطی انتخاب نوع سیم کارت (اعتباری یا دائمی) بستگی به میل شخصی شما خواهد داشت و معیارهای شما برای انتخاب اپراتور نیز، میزان آنتن‌دهی در منطقه و تعرفه خدمات خواهد بود.

برای انجام تجارت

خرید سیم کارت برای انجام بیزنس کمی مهم‌تر و دقیق‌تر از حالت پیشین است. این زمانی است که شما نیازمند یک شماره بیزنسی هستید و سیم کارت مربوطه را تنها برای کار خود اختصاص خواهید داد. در این حالت، این شماره قرار است بر روی تمامی کارت‌های ویزیت، بروشورها و صفحات مجازی شما درج شود و وسیله ارتباط‌تان با مشتریان باشد. از این رو، پارامترهایی وجود خواهند داشت که باعث افزایش اعتبار شما در کسب و کارتان خواهد بود و همچنین، کارایی شماره را بیشتر خواهد کرد. از جمله دلایلی که خرید سیم کارت 0912 از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که این پیش شماره در میان تمامی کسب و کارها از اعتبار بالاتری برخوردار است. همچنین رند بودن شماره‌ای که برای این کسب و کار در نظر دارید، باعث می‌شود این شماره سریع‌تر در ذهن مخاطبان شما ثبت شود و انتقال آن نیز آسان‌تر باشد.

خرید سیم کارت

برای دستگاه‌های پوز

بستر ارتباطی تمامی دستگاه‌های کارتخوان بی سیم، اینترنت سیم کارت است و تمامی این دستگاه‌ها دارای یک سیم کارت برای برقراری این ارتباط هستند. بنابراین یکی از اهداف خرید سیم کارت می‌تواند جهت استفاده در این دستگاه‌ها باشد. اگر قصد دارید برای دستگاه پوز خود سیم کارت خریداری نمایید، باید بدانید که نوع سیم کارت مناسب این دستگاه‌ها، سیم کارت دیتا است. سیم کارت دیتا سیم کارتی است که تنها برای برقراری ارتباط اینترنت و پیامک کاربرد دارد و امکان برقراری مکالمه با آن وجود نخواهد داشت. چنین سیم کارت‌هایی بهترین گزینه برای استفاده در دستگاه پوز بی سیم هستند.

برای ارتباطات درون سازمانی

گاهی مدیران یک شرکت، از سیم کارت و حتی گاهی تلفن‌های همراه مخصوص و متحدالشکل برای ارتباطات درون سازمانی خود استفاده می‌کنند. استفاده از سیم کارت شرکتی جهت استفاده در واحد پشتیبانی و مواردی از این دست، در بین شرکت‌های فعال بسیار رایج است. اگر هدف شما از خرید سیم کارت این چنین است، باید بدانید که اپراتورهای مختلف برای شما طرح‌های ویژه‌ای دارند که شما را به اهداف‌تان نزدیک می‌کند.

سیم کارت راهی برای برقراری ارتباط

برای دزدگیرهای اماکن

شاید کمتر کسانی از این موضوع آگاه باشند که دزدگیرهای اماکن پیشرفته، امکان پذیرش سیم کارت را دارند. این دزدگیرها که در اکثر اماکن تجاری یا مسکونی نصب می‌شوند، می‌توانند در زمان غیبت شما در مکان خاص، کلیه حرکات را به وسیله سنسورهای حرکتی تحت نظر قرار داده و هر گونه حرکت مشکوک را به وسیله پیامک و یا تماس صوتی به شماره‌های تعیین شده گزارش نمایند. بهتر است برای این منظور به فکر خرید سیم کارت دایمی باشید؛ چرا که در صورت بروز یک هشدار و عدم داشتن اعتبار سیم کارت اعتباری، امکان ناتوانی دستگاه در برقراری ارتباط وجود دارد که این قطعاً یک اتفاق خوب نخواهد بود.

برای مودم‌های اینترنت

مودم‌های اینترنت پر سرعت همراه، با شتابی شگفت انگیز در حال فراگیر شدن در جامعه هستند و سیم کارت‌هایی که درون این مودم‌ها قرار می‌گیرد، باید الزاماً از نوع نسل چهارم یا همان 4G بوده و بهتر هم هست که از نوع دیتا باشند. البته هنگام خرید مودم اینترنت پر سرعت در اغلب مواقع، سیم کارت نیز همراه با آن خریداری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید نظر 0
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}
مطالب مرتبط
اولین سیم کارت بازیافتی جهان توسط شرکت honest تولید شد
1402/05/16
اولین سیم کارت بازیافتی جهان توسط شرکت honest تولید شد
هانست موبایل (Honest Mobile) یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات سیم کارت، برای اولین بار در دنیا سیم کارت قا
آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود
1402/05/10
آشنایی با آنچه در سیم کارت ذخیره می‌شود
آیا نمی دانید چه چیزی در سیم کارت ذخیره می شود ؟ این سوال به هیچ وجه برای ما تعجب آور نیست. از این گذشته، اکثر
سیم کارت بین المللی چیست؟
1402/04/17
سیم کارت بین المللی چیست؟
سیم کارت بین المللی، یک نوع سیم کارت است که می‌تواند در کشورهای مختلف جهان استفاده شود. این سیم کارت به کاربر
شرایط اقساط مناسب خود را انتخاب کنید.
0912 106 85 85
اقساط 4 ماهه
4 ماهه
5 ماهه
6 ماهه
7 ماهه
8 ماهه
9 ماهه
10 ماهه
30%
40%
50%
60%
مبلغ سیم کارت:
192.333.000 تومان
پیش پرداخت:
192.000 تومان
مانده:
2.333.000 تومان
درصد سود:
3.5%
سود ماهانه:
مجموع سود:
2.333.000 تومان
تعداد اقساد:
192.333.000 تومان
بهای تمام شده:
192.000 تومان
پرداخت ماهانه:
2.333.000 تومان

شرایط خرید اقساطی سیم کارت

جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .