9 راه برای کاهش مصرف اینترنت موبایل در اندروید و آیفون

9 راه برای کاهش مصرف اینترنت موبایل در اندروید و آیفون

آیا به دنبال راه‌هایی برای کاهش مصرف داده تلفن خود (اینترنت همراه) هستید؟ به شما پیش نهاد می‌کنیم از 9 روش ساده زیر استفاده نمایید و مصرف نت خط خود را کاهش دهید.

در این مقاله 9 راهکار ساده و در عین حال عملی جهت کاهش مصرف چشم گیری داده تلفن همراه برای شما آورده‌ایم که عبارت اند از:

  1. استفاده از وای فای
  2. خاموش کردن رفرش برنامه پس زمینه
  3. برنامه‌هایی که داده بیشتری استفاده می کنند را پیدا کنید.
  4. دانلود فیلم، عکس و ویدیو زمان اتصال به wifi
  5. خاموش کردن Network Switch
  6. فعال شدن خودکار پیام رسان ها در حالت اتصال به دیتا را قطع کنید
  7. از لیست خواندن سافاری استفاده کنید
  8. پخش خودکار در یوتیوب و سایر برنامه ها را غیر فعال کنید
  9. gps و نرم افزار های نقشه خوان را آفلاین کنید.

از وای فای استفاده کنید

استفاده از وای فای به جای داده موبایل در منزل به نظر واضح است اما گاهی اوقات ممکن است فراموش کنیم که به WiFi متصل شویم. به همین دلیل تنظیمات خود را بررسی کنید تا زمانی که در خانه یا محل کار هستید به طور خودکار به یک شبکه Wi-Fi ایمن متصل شوید. فعال کردن آن بسیار آسان است و مربوط به شرکت ارائه دهنده اپراتور مربوط نمی شود. به همین علت شما در هنگام خرید سیم کارت 0912 یا غیره نیازی نیست به این مسائل اهمیت دهید. فقط به تنظیمات دستگاه خود بروید، مطمئن شوید که Wi-Fi شما روشن است و به شبکه بی سیم خود وارد شوید. دستگاه شما باید شبکه را به خاطر بسپارد و هر زمان که در محدوده باشد به طور خودکار وارد سیستم شود.

میران استفاده از دیتا همراه در نرم افزار های مختلف

استفاده از داده در پس زمینه را خاموش کنید

در تلفن های همراه، برنامه‌ها به صورت خودکار بروزرسانی می شوند، حتی اگر از آنها استفاده نکنید. اپدیت خودکار به این دلیل است که وقتی آنها را باز می‌کنید، آخرین خبرها و اطلاعات برای شما نمایش داده شود. این موضوع شاید خوب به نظر برسد اما باعث مصرف اینترنت همراه شما می شود.

برای غیرفعال کردن رفرش برنامه پس زمینه در آیفون به settings > general > background app refresh > off یا مواردی را که نمی‌خواهید محتوای جدیدی در پس‌زمینه دریافت کنید را آف نمایید.

برای خاموش کردن رفرش برنامه پس زمینه در اندروید مطابق با ویدیو بالا:  نوار اعلان را پایین بکشید > دکمه تنظیمات (دنده در گوشه بالا سمت راست) را فشار دهید > اتصالات را فشار دهید > مصرف داده > از بخش تلفن همراه، استفاده از داده تلفن همراه را فشار دهید > یک برنامه را از زیر نمودار استفاده انتخاب کنید > مصرف داده برای آنرا آف نمایید.

در گوشی های اندروید برای افرادی که زبان گوشی آنها انگلیسی است باید به این شکل عمل کنند: 

down the notification bar for settings > press the settings button (cog in the top right-hand corner) > press connections > data usage > from the Mobile section press mobile data usage > choose an app from below the usage graph > press allow background data usage to turn off

این کار را برای همه برنامه‌هایی که می‌خواهید به‌روزرسانی خودکار آنها در پس زمینه را خاموش کنید، انجام دهید.

از کجا بفهمیم کدام برنامه بیشترین مصرف اینترنت همراه را دارد؟

برای نحوه بررسی میزان مصرف داده در آیفون به تنظیمات > داده تلفن همراه > به پایین بروید و در زیر هر برنامه مقدار داده استفاده شده در دوره صورتحساب فعلی شما وجود دارد. برنامه‌هایی را که فکر می‌کنید بیش از حد استفاده می‌کنند، خاموش کنید.

برای نحوه بررسی میزان مصرف داده در اندروید روی تنظیمات کلیک کنید > روی مصرف داده ضربه بزنید > محدوده تاریخ خود را انتخاب کنید > «استفاده از برنامه» را فشار دهید. کل مصرف داده شما در بالا قرار دارد و سپس می توانید به پایین پیمایش کنید تا ببینید هر برنامه چقدر اینترنت استفاده می کند. برنامه هایی که بیشترین استفاده را داشته اند در بالا هستند.

دانلود رسانه های مختلف هنگام استفاده از وای فای

بارگیری موسیقی، پادکست یا فیلم‌های خود هنگام اتصال به Wi-Fi انجام دهید. تا استفاده از دیتا به حداقل خود برسد. پخش آنلاین موزیک و ویدیو از اینترنت زیادی استفاده می کند، به همین علت بهتر است آنهارا دانلود نمایید. دانلود به جای پخش آنلاین در برنامه هایی مانند Spotify و Netflix مصرف اینترنت را مقدار زیادی کاهش می دهد.

میزان داده همراه استفاده شده

کمک WiFi یا سوئیچ شبکه را خاموش کنید

WiFi Assist (برای iPhone) یا Network Switch (برای Android) در پس‌زمینه اجرا می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که اتصال اینترنت پایداری دارید. این بدان معناست که اگر اتصال WiFi شما به طور ناگهانی کاهش یابد، خود به خود از حالت وای فای به نت خط تغییر وضعیت پیدا می کند، به همین دلیل بهتر است که این حالت غیر فعال شود.

برای غیر فعال کردن WiFi Assist برای کاربران آیفون باید به تنظیمات > داده تلفن همراه > به پایین بروید و Wi-Fi Assist را خاموش کنید. کاربران اندروید باید به این شکل عمل کنند: تنظیمات > اتصالات > Wi-Fi > سه نقطه در گوشه > پیشرفته. در اینجا نوار لغزنده «تغییر به داده تلفن همراه» را پیدا خواهید کرد.

از لیست خواندن سافاری استفاده کنید

وقتی به Wi-Fi متصل هستید، می‌توانید صفحاتی را به فهرست خواندن سافاری خود اضافه کنید که آنها را برای مشاهده آفلاین بارگیری می‌کند. برای اینکار وقتی اتصال ندارید هم می توانید آنها را بخوانید. برای انجام این کار روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کنید و سپس افزودن به لیست خواندن (add to reading list) را انتخاب کنید.

پخش خودکار را در برنامه های مختلف خاموش کنید

چه ویدیوها را در YouTube تماشا کنید چه در سایر برنامه های ویدیویی، پخش خودکار را خاموش کنید تا به طور تصادفی ویدیو ها در جیب شما پخش نشوند و داده های شمارا مصرف نکنند. این موضوع  خیلی سریع اینترنت همراه شما را می خورد.

gps و نرم افزار های نقشه خوان را آفلاین کنید.

برنامه‌های نقشه‌ خوان شما می‌توانند از داده‌های زیادی استفاده کنند. به‌ویژه زمانی که زیاد از آنها استفاده می‌کنید؛ مانند زمانی که در حال سفر یا کاوش در یک مکان جدید هستید. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید نقشه‌ها را دانلود کنید تا بتوانید راه خود را حتی زمانی که وای‌فای یا دیتا ندارید پیدا کنید؟

استفاده از گوگل مپ آفلاین هنگام رانندگی برای کاهش مصرف نت همراه

دانلود نقشه آفلاین در آیفون

در حالی که به اینترنت متصل هستید، برنامه Google Maps را باز کنید. مطمئن شوید که در حالت ناشناس نیستید! شهر یا مکانی را که می‌خواهید نقشه‌های آن را دانلود کنید، جستجو کنید. در پایین، نام یا آدرس را فشار دهید > موارد بیشتر را انتخاب کنید > دانلود نقشه آفلاین > دانلود را فشار دهید.

(press the name or address > select more … > press download offline map > download)

دانلود نقشه آفلاین در اندروید

در حالی که به اینترنت متصل هستید، برنامه Google Maps را باز کنید. مطمئن شوید که وارد Google Maps شده اید. شهر یا مکانی را که می‌خواهید نقشه‌های آن را دانلود کنید، جستجو کنید. در پایین، روی نام یا آدرس مکان > دانلود ضربه بزنید. اگر مکانی مانند رستوران را جستجو کرده اید، روی More… > دانلود نقشه آفلاین > دانلود ضربه بزنید

ما در بهبودی موبایل فکر می کنیم افراد زیادی به خاطر توجه نکردن به موارد بالا، هزینه زیادی را برای داده های خود صرف کرده اند. به همین علت سعی نمودیم این موراد و راه حل آنهارا به طور دقیق برای شما بیان نموده و سعی نماییم در این موضوع به شما کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید نظر 2
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}
مانی
راهکارهای مفیدی بودن، مخصوصا خاموش کردن Network Switch که خیلی مفید موثر بود.
راژان
گوگل مپ یکی از اپ هایی که وقتی از نسخه آنلاینش استفاده می کنی خیلی نت مصرف می کنه، راهکار استفاده افلاین از این برنامه خیلی خوب بود.
مطالب مرتبط
نشانه های هک شدن گوشی همراه
1402/06/22
نشانه های هک شدن گوشی همراه
شاید تا به حال این احساس برایتان به وجود آمده که شاید گوشی من مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و یا با کلیک ب
9 راه برای کاهش مصرف اینترنت موبایل در اندروید و آیفون
1402/05/14
9 راه برای کاهش مصرف اینترنت موبایل در اندروید و آیفون
آیا به دنبال راه‌هایی برای کاهش مصرف داده تلفن خود (اینترنت همراه) هستید؟ به شما پیش نهاد می‌کنیم از 9 روش ساد
نحوه انتقال شارژ از همراه اول، ایرانسل و رایتل
1402/04/27
نحوه انتقال شارژ از همراه اول، ایرانسل و رایتل
آیا تا به حال شرایطی برایتان پیش آمده است که به انتقال شارژ از یک سیم کارت به سیم کارت دیگری فکر کنید؟ بسیاری
شرایط اقساط مناسب خود را انتخاب کنید.
0912 106 85 85
اقساط 4 ماهه
4 ماهه
5 ماهه
6 ماهه
7 ماهه
8 ماهه
9 ماهه
10 ماهه
30%
40%
50%
60%
مبلغ سیم کارت:
192.333.000 تومان
پیش پرداخت:
192.000 تومان
مانده:
2.333.000 تومان
درصد سود:
3.5%
سود ماهانه:
مجموع سود:
2.333.000 تومان
تعداد اقساد:
192.333.000 تومان
بهای تمام شده:
192.000 تومان
پرداخت ماهانه:
2.333.000 تومان

شرایط خرید اقساطی سیم کارت

جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .
جهت خرید اقساطی سیم کارت ( اجاره به شرط تملیک ) نیازی به چک، سفته و ضامن نمی باشد و همراه با قرارداد مکتوب ، سیم کارت تحویل خریدار می گردد .